Artist
양인규
Yang, inkyu
현) 경남현대미술작가협회, 無 Group, 금동인전, 한국미술협회
美路會 대전중견작가회사이전
2022 정미소갤러리
울트라 블루갤러리 개관 초대 외 개인전 35회
2022 경남미술 100호전(경남문화예술회관)
영호남동서미술 현재전(경남문화예술회관)
2020 조형아트서울(서울 COEX), 한국 화랑미술제, KIAF, 대전국제아
트, 뉴욕무역특별관, 대전MBC빅엔빅, 無그룹 초대전(마산롯데갤러리)
2016 중국 현대미술관 초대 개인전
2023 나의해방日誌 (겨울나그네)
105×85, 墨 & Acrylic, Mix Bond on Canvus, 2023
일상에는 누구나 자기만의 소중한 시간이 있다. 작업 수행습관을 통해 겨울 논밭들 뭇 서리의 텍스츄어를 연출해내기 위해 그리움의 기억들을 소환하며 그 기억 잔상에 내 자아를 투영해본다.
지난 겨울 민낯들 표정과 그곳을 산책하던 추억의 겨울들 <Landscape>을 고요한 빈들로 예찬했으며 캔버스에서는 가급적 거칠고 단순하게 붓질하기 위해 거친 붓을 제작해 드로잉 하듯 붓질한다. 일차적 즉흥 내 감성표현이 그 이유다.
겨울서정의 민낯들의 표정은 백색 젯소와 미듐, 그리고 黙, 목공용 풀을 혼합한 흰색 젯소를 직접 반죽해 친화적인 안료의 사용에 그 질감을 얻어내었다. 뽀얗고 하얀 눈 표면의大地!, 누구도 내딪지 않은 들<Field>의 고요함을 그려내려다 보니, 기존 상용물감에 의존하지 않았고, 고정화된 관념, 고정적 표상의 틀을 탈피하려 노력했다.
이러한 나의 眈美는 몰아일체유심조의 지향적 사유를 갈망하며 탐구해 나가는데 무엇보다 윤택하고 기쁜 시간이었으며, 습관처럼 산책 후 작업실에 돌아와 기억된 대지의 면 과 선의 변화된 시지각적 민감한 간섭을 조형의 기반으로 확장해내려 탐구한다. 슈베르트 겨울 나그네 25악장의 숭고한 사랑 연정을 투영시킨 나의 해방日誌연작, 겨울 빈들을 그려낸 화면들이다.
Everyone has their own precious time in their daily lives. Through my work practice habits, I summon memories of longing to create the texture of frost in the winter rice fields and project my self into the afterimage of those memories.
I praised <Landscape>, the expressions of people with bare faces last winter and the memories of walking there, with quiet empty trees. I made rough brushes and brushed them as if drawing, in order to use brush strokes as rough and simple as possible on canvas. The reason is the primary impromptu emotional expression.
The bare-faced expressions of Winter Lyrics were created by kneading white gesso mixed with white gesso and midium, ink, and woodworking glue, and obtaining the texture through the use of friendly pigments. In trying to depict the tranquility of a field with a white, snowy surface and a field where no one bumps into it, I did not rely on existing commercial paints and tried to break away from the framework of fixed ideas and fixed representations.
This kind of aesthetic of mine was a time of enriching and joyful exploration as I longed for the oriented thought of all things, and as a habit, after going for a walk, I returned to the studio and expanded the changed visual and perceptual sensitive interference of the remembered surface and lines of the land into the basis of formative work. Get down and explore. The My Liberation Diary series, which reflects the sublime love and affection of the 25th movement of Schubert’s Winter Travels, is a screen depicting the winter fields.