Artist


권기자

Kwon kija

Time accumulation

95×91, Mixed Media on Panel, 2023


시간이 흐르고 응고된 물감에 감각의 에너지를 더해서 재구축 시켜 나가는 작품으로 질료와 물질에 대한 규칙과 차이로 그 간격에 의해 형상화된 추상작품으로 불균형적 재발견에 의한 시각적 전달을 ‘물감의 층리, 시간을 조형하다’로 내면의 미적 세계를 보여준다. 


물감과 오일을 섞어서 떨어뜨리는 작업에서 엔트로피 법칙으로 쌓인 물성의 잔재가 효용의 끝이 아닌 존재와 비존재의 경계가 허물어진 ‘물감’ 그것을 떼어내어 조형화 한다. 


‘나’만이 가진 삶의 세계적 존재감은 김각이 다른 지면 위에 인위적으로 물감을 점착 시킨 후 떼어내고 쌓고, 절단하는 과정을 거쳐 리듬감 있는 점, 선, 면의 파노라마는 우주에는 나와 세계가 있고 세계는 자연과 인간이 있고 자연에는 사물과 현상이 있음을 구체적 존재로 보여준다.


It is a work that is reconstructed by adding sensory energy to the paint that has solidified over time. It is an abstract work shaped by the rules and differences between materials and substances, and visual transmission through unbalanced rediscovery is ‘layering of paint, time’. 


It shows the inner aesthetic world through ‘shaping’. In the work of mixing paint and oil and dropping them, the remnants of physical properties accumulated according to the law of entropy are not the end of utility, but the ‘paint’ that blurs the boundary between existence and non-existence is removed and sculpted. 


The global presence of life that only ‘I’ possess is achieved through the process of Kim Gak artificially adhering paint to different surfaces and then removing, stacking, and cutting them to create a rhythmic panorama of dots, lines, and planes. In the universe, there is me and the world, and the world is nature. It shows concretely that there are humans and objects and phenomena in nature.

Artist


권기자

Kwon kija

현) 대한민국 미술대전 초대작가, 대구 미술대전 초대작가,

대구 현대 미술가협회 회원


개인전_ 40회 (미국LA, 미국Scattsdale, 프랑스 Paris, 

서울, 대구, 아산, 울산, 등)

단체전_ 500여 회


작품소장_ 대구 미술관, 제주시청, 카타르 한국 대사관, 카톨릭 병원, 매일

신문사, 경제인연합회, 카타르 리더스 클리닉

Time accumulation

95×91, Mixed Media on Panel, 2023


시간이 흐르고 응고된 물감에 감각의 에너지를 더해서 재구축 시켜 나가는 작품으로 질료와 물질에

대한 규칙과 차이로 그 간격에 의해 형상화된 추상작품으로 불균형적 재발견에 의한 시각적 전달

을 ‘물감의 층리, 시간을 조형하다’로 내면의 미적 세계를 보여준다. 물감과 오일을 섞어서 떨어뜨리

는 작업에서 엔트로피 법칙으로 쌓인 물성의 잔재가 효용의 끝이 아닌 존재와 비존재의 경계가 허

물어진 ‘물감’ 그것을 떼어내어 조형화 한다. ‘나’만이 가진 삶의 세계적 존재감은 김각이 다른 지면

위에 인위적으로 물감을 점착 시킨 후 떼어내고 쌓고, 절단하는 과정을 거쳐 리듬감 있는 점, 선, 면

의 파노라마는 우주에는 나와 세계가 있고 세계는 자연과 인간이 있고 자연에는 사물과 현상이 있

음을 구체적 존재로 보여준다.


It is a work that is reconstructed by adding sensory energy to the paint that has solidified

over time. It is an abstract work shaped by the rules and differences between materials

and substances, and visual transmission through unbalanced rediscovery is ‘layering of

paint, time’. It shows the inner aesthetic world through ‘shaping’. In the work of mixing paint

and oil and dropping them, the remnants of physical properties accumulated according

to the law of entropy are not the end of utility, but the ‘paint’ that blurs the boundary

between existence and non-existence is removed and sculpted. The global presence of

life that only ‘I’ possess is achieved through the process of Kim Gak artificially adhering

paint to different surfaces and then removing, stacking, and cutting them to create

a rhythmic panorama of dots, lines, and planes. In the universe, there is me and the

world, and the world is nature. It shows concretely that there are humans and objects

and phenomena in nature.